När rätt blir fel!

Ni vet dom där dagarna när man tycker man gör rätt, men på något sätt blir det bara fel ändå! Idag är en sådan dag. Jag vet att klockan är ung, men morgonen började fel ändå.

Jag har ett telefonsamtal att klara av klockan 0815 idag, samt en webbdemo klockan 0830 med finland, sen ska jag träffa en kund klockan 11 inne i stan. Så, naturligtvis, man får göra det bästa för att komma i tid idag, det är ju ändå måndag.

Vaknade när klockradion drog igång klockan 0630 som den alltid gör, va hyffsat pigg när jag vaknade så jag tänkte att 5 minuter kan jag ligga och sedan går jag upp. Hur ofta händer det? Att man bara ligger 5 minuter? Men, idag hände det, jag klev upp, höll koll på klockan, 35 stod den på, helt ok. In på toa, igång med duschen, ut o ge fiskarna mat och in i duschen, tvätta och raka sig (blev ju inget bad igår eftersom det vart en skön kvällspromenad med M ganska sent. Färdig i duschen, klockan 55, perfekt, på med kläder, inte hungrig men ett glas nyponsoppa åkte ner. Så, iväg klockan 05, perfek. Kommer till pendeltågstationen och inser lite leende att klockan på stationen går fel. Kollar min egen klockan, hmmm, den går också fel, klockan står på 0618. Tar upp jobbtelefonen, hmmm, vänta nu, 3 klockor går inte fel. Något är vajsing, jäkligt vajsing, klockan ÄR 0618!

Va faan hände? Jag vaknade ju när klockradion drog igång? Eller tydligen inte, hmmm, vänta nu, mobilklockan har nog inte ringt, det stämmer. Shit!

Så, nu sitter jag här på jobbet, chefen kom precis in, undrade om jag var tidig eller suttit här sen igår :)

Så, det som kändes rätt imorse: Jag kom upp i tid, blev fel, jag vaknade en timme för tidigt!

Ja, så nu får vi se hur resten av dagen går!

Kram på er (gäspar stort)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0