Tips sökes Tops otillräckligt...

Jag är förkyld, inte så farligt, men sådär ni vet, det sitter i näsan, jobbigt värre.

Jag har vatten i ena örat, troligen kvar sen min o grabbarnas helg på badhuset i Arvika för 2 veckor sen, ni vet, det kluckar lite ibland, ploppar till, ja ni vet, jobbigt värre.

Jag har lock för ena örat till och från, ja ni vet, det låter som i en låda och så kniper man till om näsan, blåser till och får superhörsel, typ jobbigt värre. Det är ju inte heller i samma öra som vattensamlingen finns i, ännu värre.

Ja, så livet just nu är lite jobbigt som ni förstår och sitter ni nu där på en lösning så hör för bövelen av er, jag erbjuder en gratis kram, utan förpliktelser, (när jag är helt frisk då förståss) till den som kommer med den bästa lösningen!

Jo, just det, lite rolig är ju livet ändå: Har köpt lite nya vänner till mitt kar idag, ett gäng Körsbärsräkor! Flitiga små rackare som hoppade på växtligheten direkt och satte igång att mumsa alger. Snitsigt värre alltså, räkor i akvariet! Hur coolt som helst och barberna hittade nya lekkamrater, fast det var säkert inte så kul för räkisarna att flytta in i en ny lya och bli jagad direkt, tur att dom har gömställen! Lufsen (den stora saken i karet, inte jag) råkade på en och jag blev lite orolig att han skulle typ dra ett djupt andetag (ni fattar vad jag menar!) och få med sig den i draget... Men icke, den sprätte till honom och for iväg och där stod han, flöt han, och bara tittade, fortsatte sen med sin vanliga terapi att suga upp ett par stenar och spotta ut dom igen, suga in några till och spotta iväg dom.

Hoppas bara nu det går bra med räkorna, de har ju tydligen en förmåga att föröka sig rejält dom där så det kanske blir många tillslut!

Nej Anna, jag kommer inte bjuda på någon spansk Paella med räkor, dom är för små och räkor är fortfarande äckligt att äta! :)

Ta hand om er därute!

Kommentarer
Postat av: Ana

Du har ju inte smakat riktiga räkor!! De är visst goda.



Lycka till med karet!



Kramen

2009-09-10 @ 12:56:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0