Murphys law är obönhörlig

Som sagt, tisdagens otroligt klantiga idiotiska händelse när jag glömde min väska på tåget är som den är. Väskan har inte ännu dykt upp på hittegodsavdelningen, vilket dom tror att den gör inom en vecka från tillfället. Alltså bara att vänta lite. Pratade lite med simhallen och de tyckte jag kunde vänta med att spärra kortet eftersom det inte kostar mig något extra om någon nyttjar det. Får se om jag går dit på lördag och spärrar det.

Så, kan det bli mer tråkigheter på en vecka?

JAPP sa Murphy...

Imorse, strax före halv åtta så klev jag ut i vardagsrummet och skulle mata mina kära vänner i karet... Då hörde jag något ingen akvarieägare vill höra...

Dripp, dropp, dripp, osv...

Läckage i filtret :(

Inte så farlig iofs, men några liter eller så har väl hamnat på golvet och där är det ju, på gott och ont, en viss lutning så elektroniken under karet var ingen fara för, destovärre är ju att det troligen är lite blött under väggen eftersom det är dit lutningen går.

Så det blev att stänga av, öppna upp, kolla, torka, leta skavanker på o-ringar osv. Kunde inte hitta något så jag satta tillbaka allt igen och drog igång, väntade en halvtimme och inget läckage så då gick jag... Var på jobbet vid 10.

Det som är lite jobbigt är ju att jag inte vet vad som händer hemma just nu, vill ju inte komma hem och det är 3/4 av 300 liter (orkade inte räkna) vatten som ligger på golvet :( Fiskarna klarar sig eftersom utloppet ligger nån knapp decimiter över botten, men vatten och parkettgolv är ju inte direkt giftas sugna med varandra! Fast jag vet ju att min försäkring täcker, så det är ju ett litet plus.

Men som sagt, ikväll är det AW på jobbet, det kommer jag vara med på en liten stund, typ på brännbollen...

Så är det...

!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0