Damn! I'm goooood!

Alltså, så här är det, faktiskt! Det är nyttigt för själen och självbevarelsedriften att vara självgod ibland, det är odiskutabelt!

Så, här är min dagliga dos av självförtroendeboost:

Jag gjorde en fabulöst god laxpasta idag!

Bryn en, efter behag, stor skvätt med smör
Hiva ner lite schalottenlök, typ två små, de ska inte brynas, bara mjukas
En skvätt vitt vin
Ner med lite vetemjöl så att allt blir en geggig boll
Slå på riktig grädde, inte fjösagrädde
Vispa ihop
Öppna en kall öl och ta en slurk
Riv ner det gula skalet av en citron i såsen, efter behag, jag tog en halv, gör nog inget om man tar lite till
Salt o peppar
Inse att det behövs lite stomme i det hela, så peta ner en halv pippibuljongtärning
Sätt en kastrull med vatten till pastan, förvärm gärna plattan så går det åt mindre energi
Glöm för allt inte att smaka av, det är ju det som är halva matlagningen!
Skiva upp laxen, rökt norsk lax är gott, stora bitar, tänk typ 2 tärningars storlek, las vegas style
All lax ska inte ner i pastasåsen, några måste smakas på
Tänk italien, tänk krämighet, riv ner parmesanost efter behag och rör om
Låt allt koka försiktigt och ha i en skedsudd med sambal oelek, den ska ge en hint bara, inte mer
När pastavattnet kokar till, ha i salt, inte innan, det skjutsar på kokningen och spar lite energi
Jag gillar Tagliatelle, kör vad du vill, men undvik makaroner
När pastan är klar, hiva i laxen, rör ner den försiktigt, den ska bara bli varm, den är ju rökt sen tidigare
Häll av pastan, vill man så kör man en klick smör i pastan, eller om man vill vara nyttig kör man olivolja

Njut av maten och drick något gott till, för min del blev det kall god öl som sagt! Sanslöst god middag, klar på ungefär 20-25 minuter!

Jag hade lite för mycket vetemjöl och kanske lite för mycket parmesan i, såsen blev en aning lite för krämig, men smaken! madre mia mama bella! Citron, parmesan, den rökta laxen, lite, liiite hetta från sambal oeleken! Smaskens!

Jo, förresten, jag hade i lite gräslök också innan parmesanen, kanske en dryg tesked, eller 2 ungefär, den gjorde inte direkt något, men den kändes bra där med laxen...

Lycka till!

Kommentarer
Postat av: Hildur

Du är bara så j-a rolig, killen! Keep on rocking...



Kram på dig!

2009-03-11 @ 09:59:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0