Blogg i 200 knyck!

Ja, eller hur fort nu ett X2000 går när det tar sig fram emot Göteborg, inte vet jag heller!

Sitter alltså i skrivande stund på tåget mot Göteborg. Ska utbilda mina kollegor därnere och diskutera lite rutiner och allmänt. Sen ikväll bär det vidare mot Malmö för ungefär samma sak sak därnere under morgondagen. Så en liten turnering kan man väl kalla det...

Två saker har jag dock lärt mig inför denna resan:

1. Det tar ofantligt lång tid att åka tåg mellan Göteborg och Malmö, hela 3 timmar! Vansinnigt tycker jag, inte alls tycker tydligen SJ som anser att det tar lång tid att åka över Hallandsåsen :) Hur gick det med tunneln förresten? Någon som har någon aning om huruvida Rocka Gil (eller vad det nu hette) var giftigt och tar död på hela åsen eller inte?

2. Man måste vara ute i god tid för att boka flyg mellan Malmö och Bromma! Flyget jag tänkte åka med för att få sällskap med min namne var fullsatt... Då fick jag ett av mina vanliga idiotispel, jag bokade ett tåg istället, klockan 1927! Det är framme 2339 i Stockholm :( Försöker få tag på min kusse som bor i Malmö, vore kul o ses... Men vad kul blir det att spendera över 4 timmar på ett tåg sen??? Jag är inte helt frisk, väl medveten om det...

Sådärja! Nu spricker solen fram över min mörka själ här vid fönstret!Solen spricker fram, på väg till Göteborg

Inte bästa bilden kanske, men tåget rusar ju lixom fram och jag missade inställningen för rörliga bilder på telefonen, men det syns ju lite iaf att molnen spricker upp :)

Jaha, första stoppet, Hallsberg... Bara 1 timme och 50 minuter kvar då...

Ska nog ta och jobba lite...

Sköt om er vart ni nu är nånstans!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0