Nyårskrönika

Ja, så va det nu dags igen, att skriva något helt annat igen. Det tog några månader sist, skrev fel lite här och var, sen lärde man sig det, det blev liksom flytande tillslut. Visst blev det fel ibland även mot slutet, men då handlade det ju oftast om ren och skär förvirring, ni vet, det där läget när alla hästar rymmer samtidigt :) Men nu är det som sagt dags igen, vi ska skriva 2008 och inte 2008, eller, nä, 2009 ska det vara, inte 2008 ;)

Det är alltså 2009 nu. Ett år som inleddes på ungefär samma sätt som 2008, ute på Rindö i goda vänners närhet. Det avslutades också på nästan samma sätt, med oxfile, fast i år va det I som stod för tillagandet av den, och lika bra var det med tanke på förra årets resultat av mig! Oxfile som helsteks i ugn måste ha temperaturmätare, helt klart, annars får T mer än vad han begär när han säger att den ska vara blodig! Jag stod för förrätten denna gång, och den blev, efter 2 försök lyckad! Tänk att man levt i runda slängar lite mer än 30 år och kan fortfarande inte inse när den vispade grädden byter tillstånd och blir smör, helt otroligt! Fast, gör om, gör rätt och det blir bra! Ett tips till er som tänker göra samma sak, tänk tilltugg istället, inte halvstora portioner till förrätt, det blir rätt så mycket grädde i pepparrotscremen och det är lite, mycket lite för mycket till förrätt!

Så vad säger 2008 oss så här i efterhand? Att det var bankernas tur att leda världen in i en finanskrasch! Det var IT företagen förra gången, vad blir det nästa gång? Apoteksbranchen? Nä, skämt o sido, jag har inte drabbats speciellt hårt av finanskrisen förutom att man förlorat några kronor på rysslandsfonderna, men jag var ju i gott sällskap så det är inte mycket att gråta över!

Hur såg 2008 ut för mig personligen då?

Och hur kommer 2009 att se ut? Vad ska jag göra i år, vad är mina nyårslöften och mina mål?

Ärligt svar på båda frågorna?

Det såg bra ut 2008 och kommer antagligen att se bra ut 2009 också :)

Jag är inte mycket för att sitta och rekapitulera (stavas det verkligen så) jag är för mycket den där som tar det som det kommer och försöker må bra. Vet att det kanske inte alltid varit så men det har blivit så och det känner jag är bra. Visst finns det mycket man kunnat göra bättre, men det gjordes ju inte, inte mycket att sitta här och irritera sig på nu. Sen kan man ju alltid önska sig en flickvän, vinst på lotto, men jag nöjer mig nog med att önska att mina barn, jag själv, mina vänner och alla andra att få vara hela och friska :)

Fast visst ska jag försöka några saker också 2009, precis som jag gjorde 2008, men det är mina egna önskningar och så länge man inte skryter om att man avlagt massa nyårslöften så blir det lättare att hantera om man inte klarar av dom :)

Jo, förresten, det bjöds på skratt på centralen ikväll när jag var på väg hem från Rindö. En kille på norrgående pendeltågsperrongen gick omkring med någon form av spelare, alltså pluggar i öronen och sjöng. Men inte sjöng som någon som kan sjunga, utan han mer gick omkring och skrek, skrålade, gjorde ljud för sig, fram och tillbaka på perrongen. Killen var välklädd, rena kläder, såg allmänt "schysst" ut förutom då det där underliga sjungandet, men han bjöd på sig och det var många som skrattade ordentligt! Sånt gillar jag! Visst kan kille ha problem och kanske skulle behöva uppsöka hjälp, men ljust då, i kylan där när vi väntade på det försenade tåget till västerhaningen så var det oerhört skönt att få skratta lite!

En långpromenad på Rindö i goda vänners närhet, lite monopol, skratta på centralen och slutligen ett par timmar i soffan med levande ljus. En bra dag som nu tar slut :)

Jo, förresten, varför säger så många att 09 låter så mycket bättre än 08? Jag vet, vet ni?

Tjipp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0