Livets små egenheter

Det har varit lite rörigt ett tag och tyvärr har ju bloggen blivit lidande, men jag har svårt att tro att den blir så ledsen, den är nog van vid det här laget :)

Allt är bra, men som sagt rörigt på jobbet. Januari är ju tillsammans med December en månad som är hektiskt i min bransch och denna januari har ju inte varit något undantag från den regeln, nästan tvärtom! Mycket uppstarter och projekt och antalet arbetsdagar den här månaden är rätt så hög. Fast igår var jag ledig, för första gången på 13 dagar! Och hur spenderade man den? Jo man somnade på morgonkvisten och vaknade sisådär 3-4 timmar senare, totalt meningslöst! Jag hade visserligen satt klockan på ringning så att jag skulle hinna vakna innan bolaget stängde (låter nog minst lika illa som det är :) Men det var ju inte klockan jag vaknade av, utan av mig själv. Oerhört irriterande!

Har faktiskt tröttnat på detta att vakna på helgerna, långt innan man behöver. Det är så fruktansvärt idiotiskt så det liknar ingenting! Visst ibland vaknar man för att man måste uppsöka porslinssaken, men de gånger man vaknar utan anledning? 3-4 timmar efter man har lagt sig? Finns ingen mening med denna egenhet alls.

Men efter att ha besökt bolaget igår så insåg jag att det fanns i stort sett 2 möjligheter. Antingen göra det som känns skönast, sätta sig i soffan och slå på teven eller vara kreativ. Och jag valde kreativitet! :) Nästan otroligt gjort =) Men jag fick mycket gjort igår faktiskt, större rengöring av akvariet, städa lyan, diska, tvätta, dammsuga o sånt. Men sen när jag bänkade mig i soffan för att vila lite så slog kroppen till och blev slö, oerhört slö, så det blev inte så mycket gjort efter det! Inte ens middag, gick lika bra med en påse ostbågar :) Fast jag är inte ledsen för det, var ju ute i fredags! =)

Snart kommer J förbi och vi ska åka till något lämpligt ställe och handla lite. En av problemen med att inte ha bil är att man samlar på sig diverse saker, såsom pantburkar och flaskor och glas, vinflaskor, ölflaskor mm som inte går att panta. Sen är det ju en bit ner till centrum och att sätta mig på bussen med pantburkar eller glasflaskor för kross, det är något jag bara inte gör. Kalla mig töntig, men jag har mina gränser faktiskt :)

Jo, jobbet är rörigt, privatlivet är det inte. Men det är dock märkligt just nu, mycket märkligt. Men inte märkligt på ett otrevligt sätt, tvärtom. Men det verkar gå ihop med en viss märklig person, nämligen mig själv =)

Ta¨t lugnt på alla ishala gator!

http://bloggkartan.se/registrera/21455/skogaas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0