Helg IGEN!

(Skrivet offline på ett försenat pendeltåg 1854)

Ja, jag tycker det är lite IGEN faktiskt, skönt nu när helgerna är över faktiskt, det blir ju så hackat när det är helger stup i kvarten. En sak om man kan vara ledig i ett svep över alla helger, men när man har varit inne och jobbat lite då och då under ledigheten så blir det inte bra, jobba ena dagen, ledig nästa, jobba ett par dagar o sen ledigt igen. Vill ha kontinuitet, normalitet. Det kan tyckas tråkigt, men jag fungerar nog bäst när det är normalitet i veckorna. Jobba mån-fre sen ledig osv. Tråkigt, jo det kan väl tyckas av många men ändå.

Men nu ska vi inte klaga :) Det är ju helg, vanlig helg!

På tal om mitt förra inlägg, Alzheimers light, det fortsätter! Har av någon anledning lagt kortet på vardagsrumsbordet (hoppas jag) märkte jag idag när jag och kollegan skulle betala lunchen på Alanya i märsta (återigen ett tips på matställe, deras lammspett med bulgur är smaskens!), men tur är ju när man har snälla kollegor som betalar :) Så den där middagen istan som inte blev av igår hade jag tänkt bli av ikväll, men jag får alltså åka hem först och hämta kortet, suck, man bor ju inte precis mitt i stan! Fast det är inte så farligt, man är ju van pendlare :P

Så när jag har kommit hem blir det att vända direkt, tillbaka till stan och Broder Tuck. Det var länge sen, inte sen i sensomras faktiskt om jag inte minns helt fel. Ska bli gott med lite mat, lite god öl och sen slippa disken :P! Kanske får sällskap också!

Hoppsan, framme i skogås!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0