Gör testet ont?

Nej, ingen sån test, lite svårt eftersom mitt liv just nu är lite fattigt på orsaken :P

Alzheimers test alltså, det är det jag pratar om denna gången.

Man kan ju undra faktiskt! Igår när jag kom hem så hade jag som plan att göra en god korv stroganoff. Det låg en snutt falukorv i kylen, bryna lite lök, i med lite krossade tomater, en skvätt creme fraiche lite kryddor, ett par teskedssmuttar samal oelek och så ris till det hela. Mycket gott!

Allt gick jättebra.

Stroganoffen tog fart, började smaka riktigt bra, lite spicey, gott!

Risvattnet var på väg att koka och jag öppnade en kall öl.

So far so good.

Och helt plötsligt så står jag där, och rör, i kastrullen, där makaronerna håller på att koka!

Makaroner?

Makaroner till stroganoff?

Jo, det finns tydligen människor som gillar makaroner till stroganoff hörde jag på jobbet idag, men jag skulle ju koka ris? Jag har ris hemma, men jag kokade makaroner? Vart tog riset vägen? (Ja, det står kvar i skåpet tydligen)

För ett tag sen, tror det var i december, i början, eller nångång (helt ointressant när egentligen) så åkte jag från jobbet och var hungrig, blev sugen på att kliva av i Karlberg och smita upp på Birkastan och ta en pasta. Pizzeria Birkastan kan jag varmt rekomendera, deras pizzor är ljuvliga och deras pasta är smaskens (Favoriten är husets pasta, med fläskfile, gräddsås med smak av dragon och sedan ett täcke med parmesan). Japp, så blev det, jag satte mig på pendeln, tog upp datorn och jobbade lite, fann ingen inspiration där utan slog igen den och började tänka på mat istället, och lite annat.

Och sen?

Ja, helt plötsligt så har jag bytt tåg och ankommer till Årstaberg.

Inte klivit av i Karlberg alltså, utan på Centralen, och bytt pendeltåg och fortsatt hemåt.

Utan att äta på Birkastan.

Så, gör testet ont?

Man undrar ju hur man ska bli när man blir gammal :(

Kommer vad min kära mormor sa en gång "Jag är gammal, jag FÅR vara glömsk, men du, du är ung och mer glömsk än jag!"

Det är ju sant, jag är nog lite sån, glömsk, tankspridd ibland... Alzeimers Light sa en vän till mig en gång och det stämmer nog, det verkar finnas :)

Så, om det finns någon vänlig skäl därute, singel (kravet är att du är tjej förståss) som tycker det vore trevligt att ta hand om en tankspridd 30 plus, plussare som riskerar att glömma bort vad du heter inom kort, hör av dig, vi kan säkert hitta någon bra överrenskommelse! Ett annat krav är ju förståss att du gillar att bli bjuden på mat hemma hos mig, jag gillar ju att laga mat, men räkna med att det kan bli lite udda rätter ibland! ;)

Tjipp på er därute! Krama om varandra i kylan och glöm inte bort att lite snö i nacken tillhör vintern!

Kommentarer
Postat av: Elin

Ja verkligen, han är grymt bra! :)

2009-01-08 @ 22:28:08
URL: http://distinguish.blogg.se/
Postat av: Linda

Hmmm..... lugnar mig mycket detta innan min förestående 30 års dag... blir det alltså värre med åren?? ;)

2009-01-09 @ 22:16:52
URL: http://b3lieve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0