Nu har det hänt igen...

Min vinterkänsla har försvunnit, helt, totalt, swosch, borta, vanished!

Tråkigt, förbannat jävla tråkigt!

Jag gillar ju vintern och jag har försökt hålla känslan kvar, men igår och idag tog den adjö med besked, ushligt tråkigt väder!

Jag vill ha vinter, snö och kyla! Jag vill gå omkring i vinterjacka, vantar och sparka snö som man gjorde förr. Stå och vänta på bussen och göra figurer/märken i snön, fånga flingor med tungan och känna frosten bita i ögonfransarna. Men det är väl dags att inse fakta, skall man ha vinter får man åka till den, inte vänta på att den ska komma för då blir man bra besviken.

Så, nu vill jag ha vår, jag vill börja rota i trädgården, se hur det börjar hända saker o ting därute. Lyfta på löven i rabatten och kika på det som kommer. Plantera tomater och annat gott igen, känna solen värma, gå ut i skogen och höra hur allting börjar igen.

Så, nu håller vi tummarna på att tiden går fort så att detta skitstadiet går över och kung bore håller sig borta resten av denna gång!

Osså håller vi tummarna för vad som kan hända imorgon!

Tjipp!


Kommentarer
Postat av: Ana

Kung Bore lyssnade inte på det örat, minusgrader återigen, bitande kallt är det juh...

Det som hände idag (på jobbtid iaf, vet inte om du kanske syftade på ngt annat) var ju precis vad du väntat på och jag är jätteglad för din skull.

Kramen :)

2009-02-09 @ 18:28:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0