Jag gav det en chans! OKEJ?!

Vintern är till ändå, skrev jag, gällde tydligen bara min vinterkänsla eftersom kung Bore fick för sig att skyffla några decimeter snö över stockholm idag. Men jag stod iaf och trånade vid balkongdörren idag, tänkte på nygrillat och rödvin och hur bra mina nya facklor kommer att göra sig i trädgården...

Fast jag gav det en chans, ärlig sådan också. Gav mig ut en sväng, gick runt lite, gick ner till bilen, letade fram den ur all snön, baxade mig ut från parkeringen och försökte hitta den där känslan.

Ni vet, den där känslan man får när första snön kommer och man ger sig ut med bilen,

sladdar omkring

törnar emot snöhögar

skrattar åt alla livrädda bilister efter vägen som tycker man är idiot =)

Ni vet, den känslan...

Fast tyvärr är det så, att med en framhjulsdriven j-vla volvo så hade bussen roligare än jag!

Jag ger mig faan på att han satt där och log, han som körde bussen vid söderby, han såg mina försök och han visade upp hur det ska gå till, med en jäkla buss på runda slängar 12 ton!

En perfekt sladd la han till med i kurvan... En sån som jag åkte runt halva haningen och länna för att få till!

Det var lika bra att åka hem och inse att det inte var någon ide!

Dumma jäkel som uppfann framhjulsdrift!

Nu är det söndag kväll och ännu en arbetsdag till ända, imorgon börjar en ny, men det är näst sista innan min ledighet, onsdag morgon börjar färden mot Arvika och barnen. Får väl be en stilla bön att det är vinterväder under veckan så det blir lite kul med barnen, vill inte ha slask o regn...

Usch, nu har jag neggat färdigt för ikväll ;)

Ta hand om er därute i snön!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0