Försökte...

att skicka ett inlägg via mobilen förut, men det gick tydligen inte? En lång dag har blivit fredag, middag på Birkastan i form av deras underbara husets pasta, väl hemma så blev det mysbyxor på, lite tända ljus, lugn musik, ett glas vin och en bra bok i form av Johan Ajvide Lindqvists "Låt den rätte komma in". Nu har jag lagt boken åt sidan och slagit på teven, väntar på 2230, ska kolla på V för Vendetta. Såg den på bio för nåt år sen eller så när den kom, sen dessa har jag letat efter den, hyra eller köpa men inte lyckats, så ikväll blir det på teve istället, funkar det också :)

Boken förresten, "Låt den rätte komma in" Jag har varit lite skeptisk faktisk, en svensk bok om vampyrer i Blackeberg? Jag har ju vissa anknytningar till Blackan, mormor har bott där en gång i tiden, farmor bor där nu osv. Men efter ungefär 1/3 del av boken så måste jag säga att jag hade nog fel, den är bra faktiskt, än så länge ska väl sägas. Vi får ser hur resten av boken yttrar sig... Fortsätter den så är risken att de sista meningarna går åt i söndagsbadet :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0