Man kan inte annat än undra vad det är som är pågång egentligen

Sänkta skatter, skyhöga matpriser, prisrekord på bensin och diesel varje dag, snart tvång på a-kassa och ett ytterligare nerbantat försvar. Någon som har någon aning? Jag har det då inte! Men jag undrar vad som kommer att bli kontentan av det hela...

Men det är ingen större ide att sitta och grunna på det hela tiden eftersom man föga kan göra något åt det med hjälp av gnäll, som vi för övrigt i sverige är mycket bra på!

Sommarvärmen vi hade förra veckan och helgen fick ett snabbt avslut och vi blev hastigt påminnda att vi faktiskt bara befinner oss i maj. Men jag är inte helt motståndare till kylan som kom ner över oss, jag är ju som sagt lite trädgårdsmupp och har faktiskt varit lite orolig över att värmen kom så fort och kraftigt, jag har blommor ute som är pågång att blomma som inte borde blomma förräns om någon månad, syrenerna är nästan helt utslagna på sina ställen, spireerna blommar så det knakar, rabarbern väntar på att bli plockad och gräsmattan pockar på önskemål om ytterligare en frisering. Jag vill gärna njuta länge av min lilla plätt därhemma som jag ordnade ifjol, inte bara i maj och juni för att sedan behöva titta på gröna utblommade växter resten av sommaren. Fast det är väl kanske bara att inse att zonerna har flyttat upp och man kanske ska se sig efter andra komplement i trädgården. Andra alternativ innebär ju mer arbete och mer planering så lite positivt är det ju :)


Jag kom på en sak igårkväll, när jag satt på www.zoopet.com och förlorade någon timme i alla akvaristers projekt, jag gillar att fundera på projekt, gärna många samtidigt, men har också konstaterat att de där plantorna som jag räddade från en säker död på jobbet för något år sen eller så, de står fortfarande kvar i samma krukor, visserligen vid liv, men ändå kvar i samma krukor och tanken var ju faktiskt att rädda dom både från kontoret och krukorna. När jag tänker efter så är det faktiskt så, fundera, halvt om halvt planera, kladda lite på en skiss kanske, prata med några man känner om vad man tänkt göra, så långt kommer jag, men inte längre. Visst, vissa saker blir faktiskt av, men långt ifrån alla, tyvärr. Det finns ju så mycket man vill göra, pyssla med, ordna och fixa till. Visst är det ibland ekonomin som styr, som tex den där affärsiden jag haft i många år, men vissa saker kan jag faktiskt genomföra för jag har både ekonomi och tid till det, men inget händer. Någon som kan ge en kvalificerad gissning? Nä, det är nog helt enkelt sån jag är, finns säkert många i min närhet som kan bekräfta att jag varit sån länge, i många avseenden, fråga bara mina ex, haha :) Fast egentligen är det ju så, man kan inte uppfylla alla sina drömmar, för vad har man då kvar? =)


Nä, jag fortsätter som jag brukar, drömma lite, pyssla lite, ta dagen som den kommer och göra det som jag gör. Finns absolut ingen anledning att stressa...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0