Hösten är tung, mörk och blöt. Små ord lyser upp...

Idag har jag äntligen fått tummen ur!

Tomatplanterna är lagda på komposten, visserligen fanns det lite tomater kvar, men som sagt, kvalitén va ju diskutabel! Räffsat löv, nästan allt, det började ju trots allt spöregna tillslut så då gav jag upp. De blommor som behövde flyttas in i förrådet för vintern är inflyttade också.


Tvättat, städat inne, handlat... Gjort en kalops...


Så kvällen bad är väl förtjänat!


Har varit en tur i skogskyrkogården också, tiden går för fort! det är idag 7 år sen som mormor gick bort. Fortfarande känns det som inte allt för längesen som jag och dåvarande sambon satt där i mormors sovrum, den där oktoberkvällen. Hon va så fridfull, så lugn. Jag saknar mormor oerhört mycket, hon betydde mycket för mig och jag har henne att tacka för mycket. Men livet måste gå vidare. Vi mister alla någon förr eller senare så kom ihåg att vara rädd om dom ni älskar och håller av, glöm inte heller att tala om för dom vad dom betyder. Små lätta ord som "tack för att du finns" eller ett kort sms ibland med orden "tänker på dig" betyder mer än du tror. En kram är också ett enkelt men varmt sätt att säga till någon att du tycker om dom.


Om vi alla skickar ett sms, eller ger någon en kram varje dag så vet vi att vi gjort någon lite gladare i mörkret och hösten kanske blir lite lättare.


Ta väl hand om er därute i höstmörkret


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0